ĆWICZYMY

Get Adobe Flash player

Sport to zdrowie

 

Pojawia się jednak pytanie czy sport to także przyszłość. Szczególnie głośno rozbrzmiewa ono wśród maturzystów, którzy właśnie zdali egzamin dojrzałości i zastanawiają się nad wyborem drogi kariery. Studiowanie sportu może śmiesznie brzmieć, jednak jest to jak najbardziej poważna oferta do rozważenia. Z jednej strony absolwent kierunku związanego z wychowaniem fizycznym może widzieć swoją przyszłość jednokierunkowo, a więc w pracy w szkole. Jednak wiele się w tej kwestii zmienia. O ile szkoły są zamykane, to otwieranych jest coraz więcej klubów fitness, siłowni czy ośrodków szeroko rozumianej odnowy biologicznej. To właśnie w ich kierunku powinien zmierzać wzrok absolwentów. Uzupełniając swoje wykształcenie specjalistycznymi kursami i szkoleniami mogą zapewnić sobie ciekawą pracę. Prowadzenie zajęć zorganizowanych czy praca w roli trenera osobistego zapewnia dobre dochody oraz satysfakcję. Można spodziewać się utrzymania tego trendu, ponieważ sport stał się modny. Co więcej, dla wielu ludzi jest stylem życia. Nauczycieli owego stylu z pewnością w przyszłości nie czeka bezrobocie.

Chwila wyciszenia dobra na wszystko

1147774_club_2

Jedni jej nienawidzą, inni nie wyobrażają sobie bez niej życia. Nie można jednak zaprzeczyć, że joga stała się jedną z najbardziej znanych form aktywności ruchowej. W Polsce także jest coraz popularniejsza, o czym świadczyć mogą kolejne otwierane placówki do jej praktykowania. Oczywiście ćwiczenia można wykonywać w domu na zwykłej macie. Jednak wielu trenerów poleca skorzystanie z zajęć zorganizowanych, zwłaszcza jeżeli dopiero zaczyna się przygodę z jogą. Po zdobyciu podstawowych umiejętności, łatwiej jest uniknąć chociażby nieprawidłowego wykonywania ćwiczeń. Zalet praktykowania jogi jest mnóstwo. Do najważniejszych należy pozytywny wpływ na układ krążenia, w tym serce, oddychania, a także pracę mózgu i układu nerwowego. Joga pozwala na zredukowanie następstw wielu chorób, jednocześnie zapobiegając innych schorzeniom, chociażby tym związanym z krążeniem czy pracą ośrodka nerwowego. Bezpośrednie korzyści można poczuć praktycznie zaraz po rozpoczęciu ćwiczeń. Należy do nich chociażby lepsze samopoczucie oraz niższy poziom stresu.

Mróz i śnieg to nie problem

 

Zima na drodze każdego biegacza stanowi wyzwanie. Jedni poddają się wraz z ujrzeniem w powietrzu pierwszych płatków śniegu, inni czekają aż ulice i chodniki zostaną całkowicie zasypane. Jednak wiele osób nie zraża się ani śniegiem, ani mrozem. Zaopatrują się w odpowiednią odzież i buty, po czym wyruszają na zaplanowany trening. W czasie biegania zimno nie powinno stanowić problemu, ponieważ organizm jest rozgrzany. Warto pamiętać o wcześniejszej rozgrzewce, która nie tylko zapewni odpowiednie przygotowanie mięśni, ale pozwoli uniknąć kontuzji. Większym wyzwaniem od ubioru jest obuwie, które powinno być dostosowane do warunków pogodowych, a szczególnie powierzchni. Jeżeli jest ślisko, dobra przyczepność to podstawa bezpiecznego treningu. Tak przygotowany biegacz może śmiało ruszać przed siebie i być pewnym, że po zimie jego kondycja będzie równie dobra, a nawet lepsza jak teraz. Nie odłożą się bowiem chociażby świąteczne dania. Jeżeli komuś szczególnie doskwierają zimowe warunki, zawsze pozostaje udanie się na siłownię i pokonanie standardowego odcinka na bieżni.

Postawa świadczy o człowieku

1421484_beautiful_fitness_woman_doing_stretching_exercise

Nie chodzi bynajmniej o stosunek do świata, choć ten niewątpliwie także wiele mówi o osobowości jednostki. Równie ważna, a być może nawet ważniejsza, pozostaje postawa ciała. Świadczy ona nie tylko o otwartości człowieka, ale przede wszystkim pokazuje stan jego zdrowia. Zachowanie odpowiedniej postawy pozwala uniknąć współczucia w oczach innych ludzi, zasmuconych widokiem zgarbionych ramion i pochylonej sylwetki. Wiadomo już czego nie robić, pojawia się natomiast pytanie, jak o dobrą postawę dbać? Przede wszystkim należy pamiętać o kilka podstawowych elementów. Po pierwsze jest to wciągnięty brzuch. Oczywiście nie można utrudniać sobie oddychania, bardziej chodzi w tym miejscu o utrzymanie napięcia mięśniowego. Do tego dochodzą ramiona cofnięte do tyłu oraz głowa wysunięta do przodu przy jednocześnie cofniętym podbródku. Miednica również powinna być wychylona nieco do przodu. Wszystko to brzmi skomplikowanie, jednak zastosowanie owych rad znacząco poprawia sylwetkę. Na początku może być trudno, jednak z czasem prawidłowa postawa stanie się zupełnie naturalna.

Ćwiczenia z osobistym pomocnikiem

 

Kult ciała i zdrowego trybu życia umacnia się z każdym rokiem. Jest to niewątpliwie trend bardzo pożyteczny zarówno dla całych społeczeństw, jak i indywidualnych osób. Coraz więcej ludzi decyduje się na różne formy aktywności fizycznej. Od prostych ćwiczeń w domu, aż po zajęcia prowadzone przez fachowców. Do tych ostatnich należy trening prowadzony przez trenera osobistego. Jego zaangażowanie wybiera coraz liczniejsze grono ćwiczących. Ich główną motywacją jest chęć zadbania o własne zdrowie i kondycję w sposób możliwie najbardziej profesjonalny. Z tego powodu decydują się na droższe zajęcia z fachowcem, który skupi się na prawidłowym wykonaniu poszczególnych zadań ruchowych, będzie wspierał podopiecznego w jego drodze do celu oraz wskaże ewentualne błędy. Zatrudnienie osobistego trenera oznacza poważne i wieloaspektowe podejście do zajęć. Dzięki takiej współpracy można otrzymać nie tylko profesjonalny program ćwiczeń, ale także proponowaną dietę. Trener ustala ją wspólnie z ćwiczącym, aby maksymalnie podnieść efektywność treningu.

Ćwiczenia z tańcem w roli głównej

1386580_young_girl_dancing_happy_in_a_field

Aby schudnąć i zadbać o formę nie trzeba intensywnego treningu siłowego czy codziennych wizyt w studiu fitness. Ważne jest, aby wysiłek sprawiał przyjemność, a jednocześnie przynosił wyraźne efekty przy ćwiczeniu kilka razy w tygodniu. Warto szukać zajęć idealnych dla siebie. W wielu przypadkach takim doskonałym rozwiązaniem jest taniec, a raczej połączenie zajęć aerobowych z poruszaniem się w rytm muzyki. Do tańca zachęca wiele różnych gatunków muzycznych, jednak to te najbardziej dynamiczne przyciągają rzesze chętnych do ćwiczeń. Przede wszystkim szybka melodia jakby samoistnie wprowadza ciało w ruch. Przewagą tego rodzaju zajęć jest także stosunkowo duża dowolność. Nie ma tu bowiem miejsca na perfekcyjnie wykonane ruchy. Liczy się natomiast dobra zabawa i puszczenie wodzy wyobraźni. Dzięki temu uczestnictwo w zajęciach pozwala na zrelaksowanie się, obniża poziom stresu i dostarcza naprawdę pozytywnej energii aż do następnego treningu. Kalorie i tłuszcz znikają zanim człowiek zdąży się obejrzeć.

Przede wszystkim ćwiczenia tlenowe

 

Ćwiczenia tlenowe są obecnie bardzo popularne, choć większość osób zapewne bardziej kojarzy je pod nazwą aerobik. Chodzą na niego zarówno panie, jak i panowie. Oprócz widocznych efektów w postaci gubienia zbędnych kilogramów, aerobik pozwala na wzmocnienie ogólnej kondycji i wydolności organizmu, poprawia koordynację ruchową oraz znacząco wpływa na samopoczucie. W przypadku tego rodzaju ćwiczeń każdy powinien znaleźć coś dla siebie. Od tych mniej wymagających, które opierają się na stosunkowo wolnych i rytmicznych ruchach, aż po bardziej zaawansowane formy, wymagające na przykład użycia dodatkowego sprzętu. Bardzo popularne pozostają zajęcia łączące w sobie taniec i ćwiczenia na poszczególne partie ciała. Aerobik pomaga w redukowaniu tkanki tłuszowej, a także zmniejszeniu widoczności cellulitu. Do największych zalet aerobiku należy jednak jego różnorodność. Pozwala ona każdemu ćwiczącemu na dostosowanie tempa i intensywności ćwiczeń do własnych możliwości i potrzeb. Warto zatem rozważyć tę formę aktywność w planowaniu swoich zajęć ruchowych.

Kobiecy wróg numer jeden

1426128_salad

Czyli kilka słów o cellulicie i walce z nim. Problem pomarańczowej skórki dotyczy mnóstwa kobiet. Nie ma wyraźnych granic wagowych, wiekowych czy związanych z miejscem zamieszkania. Natomiast tym, co ma wpływ na występowanie cellulitu, jest styl życia. Ćwiczenia i dieta pomagają w jego zredukowaniu. Najlepiej zacząć od zmian w kuchni, a więc odsunięcia soli, fast foodów, kawy czy tłuszczów. Ich miejsce w szafkach powinna zająć woda, zielona herbata oraz oliwa z oliwek. W między czasie ćwiczenia, przede wszystkim takie, które pozwalają zmusić do działania części ciała najbardziej ,,zanieczyszczone? skórką pomarańczową. Zajęcia fitness doskonale się do tego nadają, ponieważ usprawniają działanie układu krwionośnego. Dzięki włączeniu do treningu prawidłowego oddychania możliwe jest redukowanie poziomu stresu, co także ma znaczenie w przypadku walki z pomarańczową i bardzo upartą skórką. Najskuteczniejszym sposobem na pozbycie się cellulitu jest aerobik. Warto jednak wzmacniać jego efekty ćwiczeniami wykonywanymi w domu, a nawet w pracy.

Brzuch w kratkę

 

Wraz z rozpoczęciem sezonu letniego i koniecznością wyjścia na plażę, wiele osób ma problem, którym pozostaje ciągle za duży brzuch. Co zrobić kiedy zamiast pięknie wyrzeźbionych mięśni, w brzuchu wydaje się pływać jedynie tłuszcz? Przede wszystkim wziąć się za siebie i to od razu. Po pierwsze ćwiczenia, bez nich nie uda się zredukować tkanki tłuszczowej, ani tym bardziej wyrzeźbić mięśni. Oprócz popularnych brzuszków pod uwagę należy wziąć zestawy ćwiczeń, które z jednej strony pomogą we wzmocnieniu mięśni brzucha, a z drugiej pozwolą chronić kręgosłup. W trakcie treningów nie można zapominać, że właśnie plecy narażone są na spore obciążenie. Następnie dieta, bowiem same ćwiczenia na niewiele się zdadzą, jeżeli nie zostanie ograniczona ilość spożywanych tłuszczów i węglowodanów. Najlepiej poruszyć te kwestie w rozmowie z lekarzem lub osobistym trenerem. Oni będę wiedzieli jakie zapotrzebowanie kaloryczne jest najbardziej wskazane i jak należy komponować posiłki. I na końcu styl życia, a więc więcej ruchu. Spacer zamiast jazdy samochodem.

Precz z boczkami

1419869_fruits_in_a_melon

 

Ćwiczeniom na mięśnie brzucha powinna towarzyszyć troska o zmuszenie do pracy również mięśni skośnych, które w znacznym stopniu wpływają na wygląd talii. Ćwiczenia na tak zwane boczki pomagają wzmocnić efekt pracy nad pięknym płaskim brzuchem. Wbrew pozorom nie są one trudne, a walka z boczkami wcale nie musi polegać na intensywnych wielogodzinnych ćwiczeniach. Już proste skłony, nożyce czy wykorzystanie popularnego wśród dzieci hula hop pomoże pozbyć się niechcianego ,,bocznego? tłuszczyku. Nie należy bynajmniej skupiać się na jednej partii ciała. Warto natomiast pracować nad różnymi grupami mięśni. W ten sposób efekt będzie z pewnością lepszy. Najważniejszą kwestią pozostaje regularność ćwiczeń. Absolutnie nie można zniechęcać się brakiem natychmiastowych efektów, ponieważ spalanie tłuszczu i praca nad mięśniami musi trwać. Trenerzy zachęcają do porannych ćwiczeń, choć w zasadzie można je wykonywać o każdej porze dnia, także wieczorem. Grunt to się nie poddawać i cierpliwie pracować. Efekt na pewno będzie piorunujący.

 

Archiwa

Polls

Sport to?

View Results

Loading ... Loading ...